Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Tarkistettu versio 2.0
Erkki Pulliainen /vihr:
Arvoisa puhemies! Eduskunta nuijii kohta toisessa käsittelyssä pöytään sellaisen tekstin, jota valiokunta ei ole tällaisenaan hyväksynyt — tämä asia on ollut ensimmäisen ja toisen käsittelyn välillä vähän aikaa vihreän veran alla — ja kuitenkin on päädytty siihen, että se tänne tulee, sen takia, että tähän sisältyvä virhe voidaan korjata. Tämä on historialtaan sellainen asia, että pitää ehdottomasti terävöittää toimintaa valiokunnassa, niin että tämänlaatuisia asiakirjoja ei toiseen käsittelyyn enää koskaan liikenne- ja viestintävaliokunnasta tule.
Raimo Vistbacka /ps:
Arvoisa herra puhemies! Täytyy hyvin pitkälle yhtyä siihen, mitä ed. Pulliainen totesi. Sen johdosta asia päästettiin eteenpäin myös valiokunnassa. Itse olin päästämässä sitä eteenpäin, ja uskon, että siksi myös ed. Pulliainen, koska siellä ilmoitettiin ja sovittiin käsitykseni mukaan yksimielisesti, että asiaan tullaan puuttumaan ensimmäisen ja toisen käsittelyn välillä. En tiedä, mistä syy moiseen johtuu, että näin ei menetelty.
Arvoisa herra puhemies! Olisin nimenomaan tältä osin halunnut puuttua siihen ongelmaan, joka silloin tuli esille, kun minulla ei ollut valitettavasti mahdollisuutta olla ensimmäisessä käsittelyssä: pidän vaarana, että tämä muotoilu saattaa johtaa siihen, että Suomessa on yhä enemmän ulkomaisia turvallisuusasentajia, jotka ovat liikenteenohjauksessa ja muutenkin turvajärjestelmien kanssa tekemisissä, koska nimenomaan asianomaisen lain 7 § ei määrittele minkäänlaista koulutusohjelmaa turvalaiteasentajille. Tämä on se suurin ongelma, joka tähän valitettavasti jäi. Myöhemmin saadun tiedon mukaan nämä asiat olivat esityksessä, mutta jossakin vaiheessa ne yllättäen ovat sieltä poistuneet ja liikennevaliokunta ei ennen ensimmäistä käsittelyä kyllä saanut asiasta mitään tietoa.
Keskustelu päättyy.