Perustelut
Julkisen palvelun tehtävä
Yleisradio Oy:stä annetun lain 7 § määrittelee yhtiön
julkisen palvelun. Tätä tehtävää tarkennettiin
vuonna 2005 kyseisen lain uudistuksella, joka tuli voimaan vuoden
2006 alusta. Yhtiön tehtävänä on
tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen
liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville
yhtäläisin ehdoin. Yhtiön tulee erityisesti
tukea kansanvaltaa ja tuoda erilaisia mielipiteitä esille.
Julkiseen palveluun katsotaan kuuluvaksi myös kotimaisen
kulttuurin tuottaminen, sivistys- ja tasa-arvonäkökohtien
huomioonottaminen ohjelmistoissa, lastenohjelmien lähettäminen
sekä hartausohjelmien tarjoaminen.
Määrittelyssä painottuu myös
kielellinen tasavertaisuus. Yhtiön tehtävänä on
lähettää ohjelmia paitsi suomen- ja ruotsinkieliselle
myös saamen-, romani- ja viittomakieliselle väestölle. Yleisradio
Oy, jäljempänä Yleisradio, lähettää ohjelmia
myös vähemmistö- ja erityisryhmille, ja
yhtiön arvoja ovat suvaitsevaisuus ja monikulttuurisuus.
Yleisradion tulee ylläpitää ulkomaille
suunnattua ohjelmatarjontaa. Sen tulee myös varmistaa,
että viranomaistiedotukset voidaan lähettää kaikissa
olosuhteissa ja että poikkeusoloissakin sähköinen
viestintä toimii.
Kertomuksessa todetaan, että vuosina 2005—2006
katsojien ja kuuntelijoiden tyytyväisyys Yleisradion ohjelmatarjontaan
on säilynyt hyvin vahvana ja jopa hieman kasvanut. Suomalaisista
83 prosenttia oli vähintään melko tyytyväisiä yhtiön
radion, television ja internetin tarjontaan. Tyytyväisyys
heijastuu myös arvostuksena julkisen palvelun tehtävää kohtaan.
Valiokunta on aiemmin käsitellessään
Yleisradion toimintakertomusta mietinnöissään LiVM
21/2004 vp ja LiVM 12/2005
vp painottanut sitä, että yhtiön
ohjelmisto on kattavaa, laadukasta sekä monipuolista ja
monimuotoista. Erityisesti on valiokunnan näkemyksen mukaan syytä nyt
painottaa toiminnan laadukkuutta ja julkisen palvelun merkitystä.
Yleisradion julkinen palvelu ja sen menestyksellinen toteuttaminen
ovat yhtiön erityisaseman perusta. Kansalaisten tyytyväisyys
tähän keskeiseen toimintaan osoittaa, että Yleisradio
on kertomuskaudella täyttänyt hyvin sille asetetut
monipuoliset vaatimukset.
Yleisradion tehtävässä painottuvat
toisaalta suurten kansalaisryhmien palvelu, esimerkiksi luotettavassa
tiedonvälityksessä ja kansaa yhdistävässä urheiluselostuksessa,
ja toisaalta kansalaisten yhdenvertaisuuden periaatteesta johtuva erityisryhmien
tarpeiden huomioon ottaminen. Väestön eri kieliryhmien
ja erilaisten erityis- ja vähemmistöryhmien kohdalla
Yleisradio on käytännössä ainoa
palvelujen tarjoaja. Siksi on valiokunnan näkemyksen mukaan
välttämätöntä hyväksyä se,
että yhtiön laajassa tarjonnassa näille
ryhmille suunnattu osuus ohjelmatarjonnasta ylittää selvästi
tämän väestönosan osuuden koko
katsoja- ja kuulijakunnasta.
Luotettava ja riippumaton uutisvälitys sekä korkeatasoinen,
yhteiskunnallisesti ja poliittisesti tasapuolinen ajankohtaisohjelmisto
kuuluvat valiokunnan arvion mukaan Yleisradion julkisen palvelun
merkittävimpien tehtävien joukkoon. Myös
alueellinen uutistoiminta radiossa ja televisiossa on tärkeää yhteiskunnallisen
tasavertaisuuden kannalta. Yleisradiolla on aivan erityinen vastuu
viranomaisviestien ja hätätiedotusten välittämisessä suurille
kansanosille. Valiokunta painottaa, että tämän
tehtävän häiriötön
suorittaminen kaikissa ennakoitavissa olevissa tilanteissa on aivan
välttämätöntä.
Kanavat ja ohjelmistot
Viime vuosina viestintäalan muutos on ollut erittäin
nopeaa. Uusia kaupallisia radio- ja televisiopalveluita on tullut
tarjolle runsaasti. Yleisradion ohjelmatarjonta on kuitenkin säilyttänyt katsojien
kiinnostuksen laajentuneesta ohjelmistojen kokonaistarjonnasta huolimatta.
Median yleisen viihteellistymisen myötä laadukkaiden asiaohjelmien
arvostus on noussut yleisön silmissä. Valiokunnan
saaman selvityksen mukaan katsojat pitävät erityisesti
arvossaan Yleisradion asiaohjelmien riippumattomuutta ja sisältöjen
eettisyyttä. Yleisradion monimuotoinen ohjelmisto sisältää entistä enemmän
etnisiä vaikutteita ja näkökulmia muihin
kulttuureihin, ja yhtiö onkin useimmilla kulttuuriohjelmistojen ohjelma-alueilla,
mukaan luettuna draama ja klassinen musiikki, ylivoimaisesti suurin
ja joillakin alueilla myös ainoa kotimainen toimija. Kotimainen,
laadukas viihde kuuluu edelleen myös Yleisradion toimialaan,
varsinkin koska sillä on voimakas positiivinen vaikutus
yleisösuhteeseen ja katsojien halukkuuteen maksaa televisiomaksu.
Yleisradion monipuolinen ruotsinkielinen peruspalvelu ja ruotsinkielinen
ohjelmisto täydentävät näkökulmallaan
suomenkielistä tarjontaa ja ovat arvokas lisä kokonaistarjonnassa.
Yleisradion televisio- ja radio-ohjelmistoja koskeneessa keskustelussa
on usein painottunut vertailu eri kanavien paremmuudesta ja kanavien
kohderyhmien merkittävyydestä yhtiön
toiminnalle. Valiokunta toteaa, että julkisen palvelun
tosiasiallinen sisältö ja kohderyhmien tavoittaminen
on ennen kaikkea sidoksissa ohjelmistojen sisältöön
ja ohjelmien laatuun. Tämä edellyttää valiokunnan
näkemyksen mukaan voimavarojen ohjaamista yhä tehokkaammin
hallinto-organisaatiosta ohjelmien tekoon ja hankintaan.
Kaupallisten kanavien usein hyvin kansainvälinen tarjonta
näkyy esimerkiksi kiristyvänä kilpailuna
lapsikatsojista. Yleisradion lastenohjelmat ovat perinteisesti saaneet
tutkimuksissa kiitettäviä arvosanoja lasten vanhemmilta.
Niitä on pidetty lasta arvostavina, kehittävinä ja
viihdyttävinä, ja niihin on liitetty sekä väkivallattomuus
että turvallisuus. Valiokunta pitää tärkeänä,
että Yleisradio edelleen huolehtii asemastaan vahvana lastenohjelmien
tarjoajana siten, että lapsilla ja perheillä on
valittavana ylikansallisten lastenohjelmien lisäksi myös
kotimainen, omaan yhteiskuntaan ja kulttuuriin pohjautuva, lapsille
turvallinen ja laadukas ohjelmatarjonta.
Internetpalvelujen suurena käyttäjäryhmänä nuorilla
ja nuorilla aikuisilla on mahdollisuus tutustua kotimaiseen ja ulkomaiseen
mediakenttään hyvin laajasti. Valiokunta korostaa
nuorten ja nuorten aikuisten muodostaman kohderyhmän merkitystä Yleisradion
sekä nykyiselle että erityisesti tulevalle toiminnalle.
Nuoret ja nuoret aikuiset on otettava huomioon myös ohjelmistoratkaisuja
ja voimavarapäätöksiä tehtäessä.
Valiokunta kiinnittää lisäksi huomiota laadukkaisiin
koulujen opetusohjelmiin ja aikuisopetusohjelmiin, jotka kuuluvat
kertomuksen mukaan 12 arvostetuimman Yleisradion julkisen palvelun
joukkoon.
Valiokunta toteaa, että menestyminen suurissa urheilutapahtumissa
on perinteisesti ollut suomalaisille tärkeä itsetunnon
kohottaja ja kansaa henkisesti yhdistävä tekijä.
Suurten urheilutapahtumien välittäminen suomalaisille
on yksi tärkeistä julkisen palvelun tehtävistä.
Nuorten arkiliikunnan vähentymisen myötä urheilutapahtumilla
ja laadukkailla liikunta- ja urheiluohjelmilla on kasvava merkitys
nuorten terveiden elintapojen edistäjänä.
Tämän johdosta tulee Yleisradion jatkossakin voida
panostaa suomalaisille tärkeiden kansainvälisten
suurten urheilutapahtumien kattavaan ja maksuttomaan välittämiseen.
Tekniikan kehittyminen avaa yhä uusia mahdollisuuksia
ohjelmien katsojille ja kuuntelijoille. Yleisradion on seurattava
mukana monimediaalisessa kehityksessä. Valiokunta pitää hyvänä yhtiön
avauksia uusiin internet-, laajakaista- ja mobiilipalveluihin. Nämä toimintamuodot
ovat
tärkeitä erityisesti nuoremman väestönosan tavoittamiseksi.
Syyskuussa 2006 on avattu Elävä arkisto, joka
koostuu Yleisradion radio-, tv- ja valokuva-arkistojen tallenteista
sekä filmiyhtiöiltä ostetuista filmiaineistoista.
Valiokunta pitää Yleisradion kansallista ääni-
ja kuva-arkistoa tärkeänä osana yhtiön
julkista tehtävää. Vuonna 2007 on avattu
puolestaan Areena-palvelu, joka tarjoaa uuden mahdollisuuden seurata
jälkikäteen ohjelmistoja, jotka on lähetetty
radio- tai tv-kanavilla. Yleisradion Areena on kansainvälisestikin
arvioiden mittava laajakaistajakelua hyödyntävä julkinen
palvelu.
Erityisryhmät
Valiokunta toteaa, että Yleisradio on maassamme ainoa
organisaatio, jonka tehtävänä on tarjota
erityisryhmille mahdollisuudet tasavertaiseen yhteiskunnalliseen
tiedonsaantiin ja monipuolisiin mediapalveluihin. Käsiteltävänä olevan
kertomuksen mukaan erityis- ja vähemmistöryhmien
palveluun on vuosina 2005—2006 panostettu aiempaa enemmän.
Vuonna 2005 Yleisradiossa on laadittu erityis- ja vähemmistöryhmien
palvelustrategia vuosiksi 2006—2010. Sen tavoitteena on
erityis- ja vähemmistöryhmille suunnatun perustiedonvälityksen
turvaaminen ja heidän kansalaisvalmiuksiensa lisääminen.
Lisäksi halutaan kehittää ja vahvistaa
heidän yhteisöllistä hyväksyntäänsä ja
osallisuuttaan yhteiskunnan toimintoihin.
Maassamme on arviolta 740 000 eriasteisesti kuulovammaista
henkilöä, joista noin 30 000 ei pysty
kuulemaan televisio-ohjelmien ääntä kunnolla
edes apuvälineiden avulla. Tähän katsojien
ryhmään kuuluvat myös kuurosokeat sekä viittomakieliset
kuurot. He eivät pysty seuraamaan kuin murto-osaa kotimaisista
televisio-ohjelmista, koska niissä ei ole tekstitystä.
Väestön vanhentuessa myös ikähuonokuuloisten
määrä kasvaa koko ajan.
Yleisradion mukaan digi-tv on mahdollistanut uusia julkiseen
palveluun sopivia erityispalveluita. Tällaisia ovat erityisesti
kuulovammaistekstityksen laajentaminen ja huononäköisille suunnattu äänitekstityspalvelu,
joka aloitettiin vuonna 2005. Äänitekstityspalvelu
kattaa yhtiön arvion mukaan 30 % kotimaisista
ohjelmista. Päivittäiset viittomakielisten uutiset
välitetään myös internetissä ja
mobiilisti.
Asiantuntijakuulemisessa on Kuulonhuoltoliitto ry tuonut esiin,
että Suomessa Yleisradio tekstittää tällä hetkellä vain
noin 20 prosenttia kotimaisista ohjelmistaan. Tekstityksen lisäys on
viime vuosien aikana ollut vain viisi prosenttia. Kuulonhuoltoliitto
pitää kehityssuuntaa sinänsä myönteisenä,
mutta edelleenkin tekstityksen osalta ollaan kaukana eri katsojaryhmien
yhdenvertaisesta kohtelusta. Liitto painottaa, että kotimaisten
TV-ohjelmien tekstitys on ihmisoikeus- ja yhdenvertaisuuskysymys.
Suomessa on noin 5 000 henkilöä,
jotka käyttävät ensimmäisenä kielenään
viittomakieltä. Kuurojen Liitto ry on eri yhteyksissä tuonut esiin
huolensa siitä, että se palvelu viittomakielellä,
jota Yleisradio toteuttaa, ei ole riittävää palvelemaan
viittomakielisiä kielivähemmistönä.
Ainoana palvelumuotona ovat olleet viiden minuutin mittaiset uutiset
sekä viikonloppuisin digikanavalla nähty Viikko
viitottuna -ohjelma. Viiden minuutin uutiset jäävät
käytännössä pääotsikkotasolle,
niihin ei ajan puutteen vuoksi sisälly syventävää materiaalia,
puhumattakaan että tarjolla olisi lisäksi A-studion
kaltaista täydentävää ohjelmistoa.
Kuurojen liiton mielestä Yleisradion vähemmistö-
ja erityisryhmiä koskeva strategia ei ole konkretisoitunut
uudeksi viittomakieliseksi palvelutarjonnaksi. Internet-tarjonnan
lisääminen on tarkoittanut liiton mielestä vain
sitä, että television viittomakieliset lähetykset
ovat nähtävissä myös verkossa.
Internetiin voisi tuottaa myös uutta ja erilaista aineistoa
viittomakielellä. Viittomakielelle tulkattuina ohjelmina
harvinaisia poikkeuksia, ja toki tärkeitä, ovat
yleensä lähinnä vain vaaleihin liittyvät
keskustelutilaisuudet.
Monessa maassa, kuten Yhdysvalloissa, Ranskassa, Hollannissa
ja Israelissa, kotimaisten ohjelmien tekstitysvelvoite perustuu
lainsäädäntöön tai
toimilupasopimuksen ehtoihin. Isossa-Britanniassa julkisen palvelun
yhtiö BBC tekstittää pääkanavillaan
yli 90 % ohjelmista ja muilla kanavilla yli 80 % ohjelmista.
Yleisradion toimitusjohtaja Jungner on valiokuntakuulemisessa
ilmoittanut, että Yleisradio lisää tekstitettyjen
ohjelmien määrän 30 %:iin kotimaisista
ohjelmista.
Valiokunta korostaa, että Yleisradion tulee edelleen
panostaa tärkeänä osana julkista palvelutehtäväänsä ohjelmien
tekstitysten lisäämiseen, jotta vaikeasti kuulovammaiset
ja kuurot ja muut vastaavassa asemassa olevat henkilöt
pystyisivät seuraamaan ohjelmien puhuttua kieltä. Tämä palvelee
myös maahanmuuttajia, eri kielivähemmistöjä ja
henkilöitä, joilla on erityyppisiä oppimisvaikeuksia
sekä yhä kasvavana ryhmänä ikähuonokuuloisia.
Erityisryhmille suunnattuja räätälöityjä ohjelmia
tulee lisätä ja palveluja monipuolistaa, käyttäen
täysimääräisesti hyväksi
digitekniikan ja internetin mahdollistamia lisäpalveluita.
Muista Euroopan yleisradiomaista saatujen kokemusten perusteella
internetin oheispalvelut sekä mobiilit palvelut voivat tehokkaasti
tukea Yleisradion julkisen palvelun tehtävää.
Saamenkielinen väestönosa
Saamenkielisten palveluja on lisätty aloittamalla saamenkielisten
lastenohjelmien tuottaminen osana pohjoismaista yhteistyötä.
Saamenkielisiä radion ja tv:n uutisia voi nyt seurata Saamen radion
internetsivuilla, joilla uutiset ovat myös tekstimuodossa.
Saamen Radio lähettää noin 2 000 tuntia ohjelmaa vuodessa Pohjois-Lapin
alueella. Ohjelmisto koostuu uutis-, ajankohtais-, kulttuuri-, viihde-,
lasten-, nuorten- ja hartausohjelmista.
Saamelaiskäräjät antoi lausuntonsa
Yleisradion kertomuksesta 31.8.2007. Tämän jälkeen on
tapahtunut positiivista kehitystä yhtiön saamenkielisen
tarjonnan osalta. Saamelaiskäräjät on
lausunnossaan valiokunnalle painottanut erityisesti saamenkielisten
lastenohjelmien merkitystä. Saamenkielisten lastenohjelmien
tarjonnan tulee olla pysyvää ja ohjelmien tekemiseen tulee
varata riittävä määrä resursseja.
Syyskuussa 2007 näytettiin Yleisradion kanavilla ensimmäinen
osa 15 jakson saamenkielisten lastenohjelmien sarjasta. Lastenohjelmat
on tehty yhteistyössä Yleisradion Sámi
Radion ja Ruotsin STV Sápmin kanssa. Yleisradion jo päättämä rahoitus
riittää siihen, että lastenohjelmia voidaan
lähettää kevään 2008
aikana. Tarjonta on saamelaiskäräjien mielestä riittämätöntä ja
vaikeuttaa pysyvän pohjan luomista lastenohjelmien tuottamiselle.
Saamenkielisillä lastenohjelmilla on suuri vaikutus
saamelaisten oman kielen arvostuksen kohoamiseen ja kielen käytön
lisääntymiseen. Oman kulttuurin heijastuminen
mediassa auttaa vahvan saamelaisidentiteetin luomiseen. Saamelaiskäräjät
painottaa, että varsinkin erittäin uhanalaisten
inarin- ja koltansaamen lastenohjelmien tuottaminen on täysin
Yleisradion tarjonnan varassa.
Saamenkieliset TV-uutiset oli 27.4.2007 alkaen siirretty näytettäväksi
pelkästään FST5-kanavalla ilman pysyvää lähetysaikaa
ruotsinkielisten ohjelmien lakattua keskiyön tienoilla.
Nyt on palattu säännöllisiin lähetysaikoihin
Pohjois-Suomen osalta, ja uutiset näytetään
FST5-kanavalla ilman tekstitystä päivittäin
kello 18.15. Saamelaiskäräjät toteaa,
että tarjonta ei edelleenkään kata saamelaisia
muualla Suomessa, ja saamenkieliset TV-uutiset tulisikin saattaa
näkymään koko maassa kansalliskielillä tekstitettyinä siten,
että ne lähetetään säännöllisesti
parhaaseen katseluaikaan tietyllä kanavalla.
Valiokunta toteaa, että maamme saamenkielisen väestönosan
oman kielen ja kulttuurin kannalta Yleisradion saamenkieliset uutis-
ja ajankohtaisohjelmat ja erityisesti uudet lastenohjelmat ovat
erityisen tärkeitä. Lastenohjelmien rahoitusta,
uutislähetysten ajankohtaa ja lähetysten kattavuutta
koskeviin ongelmiin tulee aktiivisesti hakea saamenkielisen väestönosan
tarpeita vastaavat ratkaisut.
Ylen hallinto vuosina 2005 ja 2006
Kertomusvuosina tehtiin päätöksiä yhtiön
talouden tasapainottamiseksi sopimusmuutoksin, yhtiön rakennetta
uudistamalla, tehostamalla ohjelmatoiminnan ja tukitoimintojen prosesseja sekä ohjelmatoimintaan
liittyvin linjauksin. Yleisradiosta annetun lain muutokset astuivat voimaan
vuoden 2006 alusta, jolloin hallintoneuvoston ja hallituksen tehtävät
ja kokoonpano muuttuivat. Vuonna 2006 päätettiin
myös Yleisradion organisaatiouudistuksesta.
Valiokunta toteaa, että Yleisradiossa on tehty suuria
järjestelyjä. Organisaatiota on muutettu ja kanavaverkkoa
on rakennettu uudelleen. Asiantuntijakuulemisessa on toisaalta tuotu
esiin, että organisaatiomuutos on perusteeltaan terve ja
kanavaverkkoa on rakennettu uudelleen oikeaan aikaan, ja näitä toimenpiteitä on
pidetty oikeansuuntaisina. Toimenpiteet ovat näin mahdollistaneet
Yleisradion sopeuttamisen uudistuvaan toimintaympäristöön
ja ovat siten osaltaan myötävaikuttaneet julkisen
palvelun tehtävän toteuttamiseen. Valiokunta kiinnittää huomiota
siihen, että Yleisradiossa onkin jouduttu tekemään suuria
myös henkilöstöön vaikuttavia
uudelleenjärjestelyjä ja toisaalta asiantuntijakuulemisessa onkin
todettu, että ohjelmatoiminnan tuottavuuden tehostamisessa
uusien toiminta- ja tuotantotapojen avulla on vain osin onnistuttu.
Valmistusprosessia ideasta tuotteeksi pidetään
liian hajautettuna ja katsotaan, että jatkuva organisaatiomuutos
ei myöskään luo pohjaa luovuudelle ja
kehittelylle.
Asiantuntijakuulemisessa on myös kiinnitetty huomiota
kertomusvuosien jälkeisiin toimiin, kuten siirtymiseen
digitelevisioon. Valiokunnan huomiota on kiinnitetty siihen, että uuden
teknologian käyttöönotto ei ole kaikilta
osin onnistunut, ja edelleen myös siihen, että kertomuksessa korostuvat
liikaa tehokkuus ja taloudellisuus sisällön ja
laadun kustannuksella.
Rahoituspohja
Yleisradion tilikauden tulos on molempina kertomusvuosina tappiollinen.
Vuonna 2005 tappio oli 7,7 % liikevaihdosta ja 4,3 % vuonna
2006. Talous on tarkoitus saattaa tasapainoon vuonna 2008. Tämän
päämäärän toteuttaminen
on valiokunnan saaman selvityksen mukaan entistä haasteellisempaa
vuonna 2007 yli 50 000 irtisanotun televisiomaksun vuoksi. Tästä aiheutuu
nimittäin Yleisradion budjettiin noin 10 miljoonan euron
vaje. Valiokunnan saaman tiedon mukaan vielä vakavampaa
Yleisradion rahoituksen kannalta on, että arviolta noin
200 000—250 000 televisiomaksua jätetään
maksamatta. Tämä aiheuttaa arviolta noin 40—50
miljoonan euron vajauksen Yleisradion rahoitukseen. Valiokunta katsoo,
että televisiomaksujen tarkastustoimintaa tulee tehostaa.
Valiokunta kantaakin huolta Yleisradion taloudesta ja talouden
kehityksen vaikutuksista julkisen palvelun tehtävän
toteuttamiselle. Taloutta selvitettäessä vuonna
2008 asetettavan työryhmän tulee selvittää,
miten Yleisradion toiminnan rahoitus saadaan turvattua. Asiantuntijakuulemisessa
valiokunnalle on mahdollisena skenaariona esitetty näkemys,
että televisiomaksut eivät enää ole
toteuttamiskelpoinen rahoitusmalli. Perusteluna tälle on
esitetty alan teknisen kehityksen mukanaan tuoma viestintäkentän muutos.
Valiokunta toteaa, että toisaalta myös budjettirahoitukseen
liittyy suuria kysymyksiä esimerkiksi demokraattisen julkisen
sanan toiminnan ja sananvapauden osalta.
Valiokunta pitää tärkeänä,
että tulevaisuuden rahoituspohjaa arvioitaessa varaudutaan
tulevaan kehitykseen ja viestintäkentän muutokseen siten,
että Yleisradio jatkossakin kykenee täyttämään
julkisen palvelun tehtävän. Eri rahoitusmalleja
arvioitaessa tulee pitää mielessä Yleisradion
erityisasema kaikille väestöryhmille ohjelmistoja
tuottavana toimijana. Näin toimintaa ei voidakaan mitata
yhtä helposti kuin muiden, kaupallisten toimijoiden toimintaa,
jossa esimerkiksi katsoja- ja kuuntelijalukuja voidaan pitää toiminnan
arviointiperustana. Valiokunta korostaa, että televisiomaksut
Yleisradion rahoituspohjana säilyttävät
kansalaisten hyväksynnän ainoastaan laadukkaan
ohjelmatarjonnan kautta. Tämän vuoksi Yleisradion
toiminnan on jatkossakin keskityttävä sisältöihin,
palveluihin ja niiden toimivuuteen sekä ennen kaikkea laatuun.